måndag 14 december 2009

Som vän av lingvistik har jag fått ett påpekande av min journalistvän att jag har haft lite för många särskrivningar och missat stor bokstav. Som framtida lärare och fanbärare för ett korrekt svenskt språk har jag tagit till mig utav kritiken.


Dagens kvällsmat; Billys lasagne. Härlig sälta, nyanserad bechamelsås. Dock allt för liten portion.

Imorgon går jag åter in i halvfabrikatets nobla sfär, då jag planerar att sätt i mig en Findus fiskgratäng. Det är 600 g mat. Med dillsås såklart!

Min vapendragare har lagt fina pengar på en effektpedal för gitarr. Det fashionabla märket Line6 kommer på torsdag modulera och försköna allsköns toner. Den kanske funkade till bas med. Ser framemot lite småkrunchig bas. Det var ett tag sedan.

1 kommentar:

  1. Findus Fiskgratäng, med dillsås måste vara kung av alla halvfabrikat! Hittar du något som slår den så meddela mig omedelbums!
    ciao
    viktor

    SvaraRadera