torsdag 10 december 2009

Jag gick på en nit. Hungrig som få gick jag inom COOP på värnhemstorget för att stilla min hunger. Var egentligen sugen på färsk pasta, men drog mig åt frysdisken med halvfabrikat.

Skulle jag köra på det flottiga, men ack så välkända, en billys pan pizza?

Nej, idag kände jag mig lite extra nyfiken på andra varianter och provade Grandiosas Pan pizza. Tog två stycken bolognese.

Väl hemma var besvikelsen stor. Jag hade förvisso inte väntat mig en symfoni i munnen, men lite bättre kunde de väl ändå gjort.

Nej minsann, maken till sämre halvfabrikat får man leta efter. Tacka fan för att jag hade lite av rydbergs formidabla vitlöksås hemma. Den räddade, ett annars, ganska så platt fall smakmässigt.

Eller är min smakpallett inte tillräckligt utvecklad.

Note to self. Prova gärna ny saker, men gör det med måtta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar